Planning
PO/PE-punten
3 NOvA PO-punten
Prijs
€ 295,00 exclusief BTW.
(Elke tweede en volgende cursist van hetzelfde kantoor ontvangt bij deelname aan dezelfde cursus een korting van 10 procent.)
Inleiding
Marketing roept specifieke privacyvragen op. Welke gegevens mag een organisatie verzamelen van (potentiële) klanten? Wanneer en op welke wijze mogen prospects worden benaderd? Is daar toestemming voor nodig? Welke eisen gelden voor een website? Mogen marketingkeuzes worden gemaakt op basis van profilering? Antwoorden op deze vragen zijn bepalend voor het commerciële succes van ondernemingen. Maar ook voor non-profitorganisaties en overheden zijn deze vragen van belang in het kader van hun communicatie en publiekscampagnes. Wat mag er nog onder de Algemene Verordening Gegevensbescherming en wat betekenen de komst van de ePrivacyverordening en de aangekondigde aanscherping van de wetgeving over telemarketing?
Docent(en)
Doelgroep en niveau
De doelgroep is advocaten, notarissen, bedrijfsjuristen, overheidsjuristen en andere academisch gevormde juridische professionals.
Niveau is verdieping.
Programma
13.00 - 13.30 | Ontvangst met een broodje |
13.30 - 15.00 | Inleiding; relevante aspecten van de toepasselijke wet- en regelgeving Verwerkingsgrondslag: toestemming of gerechtvaardigd belang? Informatieplicht Geautomatiseerde besluitvorming en profilering Spamverbod Cookies, web beacons en vergelijkbare technieken Telemarketing |
15.00 - 15.15 | Pauze |
15.15 - 16.45 | De ePrivacyverordening Ketensamenwerkingen Praktische toepassing en casus |
16.45 | Afsluiting |
Syllabus
Eén week voorafgaand aan de cursus ontvangt u van ons de digitale syllabus. Een print van de powerpointpresentatie ligt op de locatie voor u klaar.
Maximum aantal deelnemers
30 deelnemers
Reviews
Docent werd door eerder cursisten beoordeeld met een 9,4!